Неділя, 24.06.2018, 13:54
Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас, Гість
 

Інноваційна  діяльність  

 

ВПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС

ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

 

ПЕРЕДБАЧАЄ НАЯВНІСТЬ У ПЕДАГОГА ЗНАНЬ ПРО:

 

·       сутність нової технології (її концептуальні засади, історію створення, авторів – розробників, проблеми, що будуть вирішені);

·       теоретичне обґрунтування одержання запланованих результатів;

·       етапи засвоєння нової технології;

·      методи та прийоми, що засвоюватимуться педагогом у процесі впровадження нової технології.

  

БАНК ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Назва технологій, методів

Особливості технологій, методів

Історія

виникнення

Для якого віку рекомендовано

1

 

 

 

 

 

 

Технологія

психолого – педагогічного проектування

П 3 – прийняти, підтримати, пізнати

Етапи:

  1. Мотиваційний
  2. Інформаційний
  3. Репродуктивний
  4. Узагальнюючий
  5. Творчий
  6. Рефлексивно - оцінювальний

Метод проектування впроваджується в 20-х роках 19 ст. відмовилися в зв’язку з невиконанням навчальної програми. Працювали

У. Х . Кильпатрик, Е. Г. Комаров,

М. Крупеніна

ранній

молодший

середній

старший

2.

Технологія

«Ранкові зустрічі»

Створити позитивно емоційний настрій, налагодити позитивні відносини з однолітками та дорослими. Закріпити правила етикету, ввічливого спілкування

 

ранній

молодший

 середній

старший

3.

Створення ситуації успіху

Особливе значення надається вербальній інструментовці (стандартні мовні штампи «Мені здається, що зручніше за все було б зробити…»)

Створення оптимістичної установки дитині на успіх.

А. С. Макаренко розробив ідею завтрашньої радості. В. Сухомлинський використав цей прийом в «Школі радості»

молодший

середній

старший

4.

Педагогіка

Монтессорі

В основу покладеного положення про інтенсивний інтелектуальний розвиток особистості в ранньому віці. Діти повинні мати можливість розкрити внутрішній потенціал в процесі вільної самостійної діяльності у створеному педагогом просторово – предметному середовищі.

Розроблена відомим іт. педагогом М. Монтессорі наприкінці 19 ст. на поч. 20 ст. і впроваджено в дошк. Заклади для дітей 3 – 8 р. «Будинки дитини». Перший з них відкритий у 1907 р. у Римі.

ранній

молодший

середній

старший

5.

Технологія

 навчання

 риторики

Передбачає формування у дошкільників уміння говорити правильно, бути добрим співбесідником, здатним висловити власне судження; вміти ввічливо попросити чи відмовити.

Англ. лінгво-психологи дослідили, що виступи з промовою посідають 8 місце серед страхів. Почесне в риториці належить Сократу, потім Платон. Вершина ораторського мистецтва – промови Цицерона.

старший



БАНК МЕТОДІВ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ

Назва методу

Особливості використання

1.

Метод багатоканальної діяльності

Одна з форм розкриття потенційних можливостей кожної дитини, які виявляються в інтелектуальній діяльності, через багатоканальне сприймання світу, забезпечує комплексний підхід до розуміння і отримання глибоких вражень на емоційно-чуттєвій основі.

2.

Метод активного моделювання

надання дитині можливості самовизначення

допомогти розвиткові творчої уяви

можливості зростання навичок співробітництва в соціальному аспекті

можливість висловлювати свої думки

3.

Метод вирішення проблем або «древо рішень»

обирається проблема, яка не має однозначного рішення

розгляд»древа рішень» у вигляді схеми, діти доповнюють

4.

метод мікрофона

надається слово тому хто отримує мікрофон, відповідь не оцінюється.

5.

Метод каруселі

ця технологія застосовується для обговорення результатів дослідів, під час роботи з «дослідницьким фартухом», для перевірки знань

6.

Метод неперервних думок а

це метод прийняття самостійного рішення словом або добором картинок

7.

Метод відкриття законів життя

умовою методу є визначення проблеми, обмін враженнями, думками, фіксування результатів.

8.

Метод інтелектуальних хвилинок

Це технологія колективного обговорення., спонукають дітей виявляти увагу, творчість, дають можливість висловлювати думки.

9.

Метод чарівних перевтілень

Це перевтілення в якійсь образ, допомагає дітям уявити себе в іншому образі.

10.

Метод творчої діяльності

полягає в залученні дітей до самостійної дії в творчому процесі і дає змогу кожному само реалізуватися.