Понеділок, 22.10.2018, 18:41
Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас, Гість
 

  Зовнішня мотивація школяра

 Що ж приваблює дитину в школі? Спочатку це переважно зовнішні моменти шкільного життя - шкільна сумка, зошити, інші учні, учителі. Не всі діти готові до такої співпраці. Не всі також можуть зосередитися й уважно, не відволікаючись, слухати учителя, деякі діти і п'яти хвилин не можуть всидіти на місці. Причини такої неуважності можуть бути найрізноманітніші: це і особливості вищої нервової діяльності, і швидке виснаження, і втомлюваність через погане здоров'я, і психологічна неготовність - слабке, нерозвинене вміння керування увагою і запам‘ятовуванням.

 Недостатня підготовленість призводить до невдач, дитина починає сприймати навчання як надмірне навантаження. Вона сумлінно виконує всі вказівки вчителя, старається, а в неї все одно виходить погано. Замість очікуваної похвали вона отримує постійні зауваження. Не дивно, що все це швидко їй набридає і вона втрачає інтерес до школи. Якщо ж дитині все вдається, якщо учитель і батьки часто ЇЇ хвалять, то навчання буде пов'язане з відчуттям успіху. А успіх - найважливіше джерело позитивного ставлення до занять.

 Однією з частих причин батьківського занепокоєння є формула: «Він стільки знає, а вчитися не може!» Почувши від педагогів, що необхідними умовами готовності до школи є знання того і того, батьки у своїх стараннях не знають меж, а можливості дітей до уваги не беруть.

 Важливою ознакою інтелектуальної готовності до школи є не просто розрізнені знання, уявлення про предмети і їхні властивості, а, перш за все, уміння бачити зв'язки й закономірності, бажання дитини зрозуміти, що від чого і чому.


ПЕРШІ КРОКИ ДО ШКОЛИ

 Вступаючи до школи, майже всі першокласники щиро бажають вчитися. Чому ж у багатьох із них це бажання зникає? Значною мірою - через недоліки у вихованні.


ЧОМУ ЗНИКАЄ ІНТЕРЕС ДО ШКОЛИ?

Взаємодія з дитиною, контакт із нею, зазвичай, виключає авторитарність, диктаторство, погрози: «Ось підеш до школи - там тобі покажуть!», «Тільки спробуй приносити мені двійки!».

Потрібно прищеплювати дитині шанобливе ставлення до навчання, підкреслювати його значення для всіх членів сім'ї. Неодмінно слід внести оптимістичну ноту, яка вказує на впевненість батьків у тому, що навчання дитини піде успішно, що першокласник буде старанно й самостійно виконувати всі шкільні вимоги. Уже в дошкільному віці, а особливо в початковій школі, потрібно виховувати відповідальне ставлення до праці, доручень, своїх обов'язків. Формування цих рис починається з уважного, серйозного ставлення батьків до справ дітей. Усе слід помічати батькам: досягнення принесуть усім радість, помилки будуть виправлені спільно.


АДАПТАЦІЯ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ

 

1.Поступове вироблення у дитини звички дотримуватися певного режиму дня.

2.Формування навичок самообслуговування (вміння самостійно готувати та прибирати робоче місце,складати навчальні приладдя).

3.Розвиток навчальних навичок, навичок  спілкування.

4. Організація позитивного емоційного спілкування дитини з учнями, вихователем.

5. Забезпечення міжособистісного спілкування дітей як однієї з найефективніших умов успішної адаптації до навчання у школі.

6.  Забезпечення змістовної діяльності першокласників з урахуванням індивідуальних інтересів кожної дитини.

                                                            7.   Проведення спеціальних ігор, спрямованих на розширення кола спілкування, вироблення впевненості, зняття тривожності та стресів.

 Рекомендації психолога щодо роботи з першокласниками

Використовувати у роботі з дітьми вправи на розкладання об’єкта на частини, порівняння предметів, виявлення закономірностей, формування умовисновків.

Розвивати навички концентрації та стійкості уваги за допомогою вправ на пошук ходів у лабіринтах, складання простих візерунків, ігри "Графічний диктант", "заплутані доріжки".

Формувати елементи конструкторських навичок і творчої уяви за допомогою гри на перевтілення, простої мозаїки, завдань пошукового характеру.

Розвивати слухову, зорову й тактильну пам'ять за допомогою вправ на запам’ятовування різних предметів, ігор "Неуважний художник", "Знайди відмінності", "Сніговий шар", "Зоровий диктант".